Sunday, March 21, 2010

Pengantin Budget: Bunga Rampai - Untuk Majlis Pernikahan dan Perkahwinan Era & Leo, 20 Mac 2010

Salam pembaca semua!

Hi, lama tidak update blog ini. Kali ini saya ingin kongsikan pengalaman saya menaja Bunga Rampai untk kedua-dua mempelai yang telah selamat diijab kabulkan pada 11.45 pagi, 20 Mac 2010 di Kota Damansara.

Sebenarnya Era adalah teman belajar di universiti dan telah selamat bertemu jodoh dengan jejaka idamannya, Leo. Majlis berjalan lancar, ringkas dan menggembirakan semua pihak termasuk saya yang hadir ke majlis tersebut.

Boleh  terlupa saya untuk ambil gambar Bunga Rampai itu, tapi ramai juga yang memuji kewangian Bunga Rampai yang saya buat itu (ini bukan mahu angkat bakul, tapi realiti, syukurlah)...

Bunga Rampai ini mesti ada dalam acara perkahwinan orang Melayu sebab, kalau tidak ada, tidak lengkaplah adat! Sampaikan ada makcik Era yang bertanya siapa yang bawa Bunga Rampai sebab wangi satu rumah dibuatnya dan yang paling best, makcik itu berkata, " Ha, ini baru bau bilik pengantin!". Bayangkan sampai macam tu sekali penangan Bunga Rampai saya.

Dan satu lagi insiden wanginya Bunga Rampai yang saya buatkan itu, seorang kawan lain, Shida ambil sedikit Bunga Rampai itu untuk disimpan (setelah mendapat izin Pengantin, hehe), dan diletakkan dalam keretanya. Wangian Bunga Rampai itu telah menghalang Shida untuk bau hangit "belting" kereta dia yang rosak dalam perjalanan balik kampung ke Seremban selepas majlis!.... Bayangkan sampai saya sendiri pun kurang percaya!

Wangiannya bertahan dalam masa 2-3 hari, bergantung di mana Bunga Rampai itu diletakkan, makin kering tempat, makin cepat wangian dia hilang...

Oleh sebab bukan mudah untuk membuat Bunga Rampai disebabkan rumit, leceh dan ambil masa untuk disiapkan, dengan sukacitanya saya umumkan harga untuk tempahan Bunga Rampai adalah RM 50.00 untuk mendapatkan sebanyak sebungkus lampin bayi yang dibulatkan seperti mahu bungkus baju.

Kalau susah mahu bayangkan, emailkan saja kepada saya, saya akan terangkan kemudian.

Sekian untuk kali ini, jumpa lagi...!

Salam Sayang,

~Amy Pengantin Budget~

No comments:

Post a Comment