Sunday, April 11, 2010

Pengantin Budget: Kesihatan diri pengantin perlu dijaga

Selamat pagi semua!

Harap anda sihat sejahtera dan sentiasa mendapat perlindungan Allah, insyaAllah.

Musim kering/panas sekarang ini sangat tidak selesa buat saya dan saya pasti anda juga. Musim inilah ramai yang demam, batuk, selesa disamping penyakit demam denggi yang semakin menjadi-jadi sekarang ini. Tahap kebersihan perlu dijaga sebaik mungkin selain perlu minum air suam yang banyak (kurangkan ais ya!). Untuk bakal pengantin pula, kalau ingin mendirikan rumahtangga pada musim ini, perlulah menjaga pemakanan dan kesihatan sebaik mungkin supaya majlis anda nanti tidak terganggu dengan batuk dan bunyi anda mengesat hidung/hingus anda....

Bukan main-main ya sebab semasa saya berkahwin dulu, sayalah yang asyik set-set mengesat hidung saya kerana selesema disebabkan kurang rehat dan penat menguruskan majlis perkahwinan saya. Jangan tak percaya!... ;)

Majlis perkahwinan diadakan sekali seumur hidup dan pasti anda inginkan yang terbaik. Dalam usaha untuk mencapai yang terbaik itulah selalunya kita terlupa/terlepas pandang akan kesihatan kita. Kita selalu tidur lewat, bersengkang mata untuk siapkan segala-galanya sampai lupa mahu jaga diri sendiri.

HENTIKAN TABIAT ITU! Saya berkata dari pengalaman ya. Yang penting, jaga tidur, buat persiapan awal-awal, jangan suka buat minit-minit terakhir, kelak merana diri. Kalau nak senang, upah saja saya, insyaAllah dengan budget anda, saya cuba untuk bantu sehabis baik supaya hari bersejarah anda akan meninggalkan kenangan manis dan tidak dapat dilupakan sepanjang hidup anda. InsyaAllah

Jaga diri,
~Amy, Pengantin Budget~
 

No comments:

Post a Comment